Peninsula Valdes

nikdy se neví co přijde,

mohutná bouře povodně.Jak cestovat z nízkým rozpočtem o tom bude tenhle můj výlet z konce světa až do Buenos Aires

Tak jsem se ubytoval v Usuhai přes Couchsurfing což bylo potřetí co jsem ho využil na své cestě z Panamy do Usuhai.Usoudil jsem že pro moje zdraví není čas na hrdinství a ve stanu tam dole dlouho bez úhony nepře budu.Druhý den jsem našel výpomoc v kuchyni za jídlo a pokračoval jsem v hledání mé práce abych si přivydělal na další dobrodružství nebo na malou zálohu po nějakém dobrodružství protože to pravé dobrodružství přicházelo vždy kdy docházely peníze a peníze začínám využívat jen v době kdy potřebuji nějaké to pohodlí a zregenerovat svoje ztuhlé a namožené tělo.Takže jsem se ze s vím couchsurferem domluvil po dlouhé debatě o mém příběhu že mi pomůže.Rozhodl jsem se tedy investovat do hledání práce své poslední peníze které jsem musel rozměnit za ten nejhorší kurz snad v celé Argentině. Zbytek mích Chilenských 70 pesos na vytisknutí životopisu a překlenutí toho času co budu v Ushuai což jídlo a ubytování jsem měl momentálně zajištěno.Věci se měli dobře.Místo toho abych oslavoval a zotavoval se po namáhavém výletu z Panamy jsem běhal po městě vrchem dolem.Naše chatka byla 5km od centra takže jsem nachodil denně přes 10km a to v prudkém dešti nebo vichru ale ty ranní rozbřesky mě vždy přetvářeli den z předešlých nočních nezdaru na úplně nový který byl bezkonkurenční.Po týdnu 3.března už jsem měl jít na zkoušku do jedné restaurace jenže můj hostitel si to nějak rozmyslel a vyhodil mě zničeho nic na ulici s tím že mi to ani neřekl osobně ale vzkázal po jednom z mích kamarádu který byl na chatce taky jako couchsurfer.Zbylo necelých pár drobných a já,na konci světa jen stan a co teď.Rozhodl jsem se že nejlepší bude se co nejrychleji dostat do Buenos Aires a hledat tam protože už mám projetou skoro celou Patagonii a protože tu čekají na sníh tak je tak zvaná temporara a vše je funkční jen o víkendu tak moc práce není.Jak se to lidi na chatce mého hostitele ne hostitele dozvěděli ze musím jet do Buenos Aires s tak málo penězi začali mi dávat na jídlo a kamarádka z Hongkongu mi zaplatila na tuhle další noc v Ushuai hostel.Ráno jsem si vyzvedl věci z restaurace kde jsem dobrovolničil a vyrazil.Potkal jsem Hoiku kamarádku z Hongkongu jak stopuje za městem směrem ven z ostrova tak jsme se rozhodli pokračovat spolu.Bylo něco nového.Už totiž dlouho jsem nemel někoho u sebe na stopa a tak jsem si to užíval.Stopli jsme autobus a Hoika mela v Rio Grande domluvený další Couchsurfing tak jsme tam zkusily zavolaly a přemluvit jestli u nich nemůžu spát taky. Moc milí lidi mimochodem.Uvařili jsme večeři a šli spát.Ráno na hranicích se nám nabídl kamionista že nás vezme.Hoika měla namířeno do Punta Arenas a pak Chalten takže to bylo na druhou stranu než já.Těsně před rozloučením a vystoupením z kamionu se koukla do batohu a řekla:Jan bud opatrný můj batoh je otevřený a chybí mi peníze.Sedím v kamionu se zloději jak opařený horkou vodou.Je ticho a Hoika na mě mává z venčí.Usmál jsem se,polkl knedlík v krku a vystoupil až v Rio Gallego.Pokračoval jsem pěšky za město kde jsem dostal neuvěřitelné křeče v břiše asi z jídla.Nemohl jsem dál.Potil jsem studený pot,byla mě zima a pak zase horko nic kolem nebylo už jsem byl na výpadovce prostě jsem tam sedel v křečích a čekal až to přejde.Pak jsem pokračoval až do pozdní noci ve stopování.Dostal jsem se až k nějaké policejní kontrole cca za Rio Gallegem 10km.Kluci šikovní mě otočili a odvezli zpátky do města a to už jsem se naštval a vzal si hostel abych se zotavil z bolesti břicha a taky se dozvěděl jestli Hoika dorazila v pořádku.To nám to tedy hezky začalo to cestování za posledních pár korun.Už po zapnutí počítače mě psala Hoika,takže aspoň mužem v klidu spát.Ještě mi to nedalo a obeslal jsem v B.Aires nějaké lidi a ráno jsem pokračoval dál tentokrát už přes policejní kontrolu.Potkal jsem obrovské parkoviště s kamiony tak jsem to proběhl jestli mě někdo nevezme.No nic nikdo.Pokračuji dál na stopa a bere mě kamion asi 100km.Jedeme přes stepi.Nikde nic jen pár slaných jezírek s plameňáky.Vysadí mě u nějaké benzínky.Stojím tam docela pár hodin a večer mě bere skupina chlápku že mě viděli na velkém parkovišti jak to tam obíhám.Dostal jsem najíst a napít a dozvěděl jsem se že jedou až do Puerto Madryn což je cca dalších 1200km.Byly jsme na cestě 2 dny starali se o mě jako o vlastního.Za poslední peníze se složili a něco mě dali také do kapsy.Prostě neuvěřitelní kluci a dostávám se až do Puerto Madryn kde na mě čekal kamarád co jsem poznal na konci světa v chaloupce.Měl tam domluvené nějaké práce za ubytování.Docela pršelo a tak jsem si vzal noc že počkám další den.Kamionisti mi řekli že v Bahia Blanca je vlak docela levný až do Buenos Aires a pak jsem ještě dostal zprávu od jednoho přes couchsurfing že se muže o mě postarat.Spadl mi kámen ze srdce a hne nato jsem si vzpomněl na mého hostitele z chaloupky tam na konci světa.Na Hostýlku za poslední peníze jsem relaxoval další tři dny protože pořád silně pršelo.Bylo tam jídlo zadarmo v poličce Free food.Už jsem měl posledních sto Argentinských pesos a do Bhaia Blanka je to ještě 600km a vlak stoji okolo 90.Dostal jsem se za Puerto Madryn cca 10km a policejní kolona.Road 3 to je z Ushuai až do Buenos Aires stejně slavná road jako road 40 je uzavřena na 3 dny.Tak babo a teď co?Kolem mě jen jedna benzínka hromada policajtu a step.Uvědomoval jsem si že musím udělat něco radikálního.Věděl jsem že budu ne více jak 20 km daleko od moře a taky jsem věděl kde asi bude.Zeptal jsem se policajtu jestli je to tím směrem co jsem myslel.Ušel pár kroku,udělal 180 stupni a skočil jsem přes plot do promočených stepí a rovně přes soukromé pozemky,říčky a kopečky jsem šel stejným směrem přímo k moři.Nikam jsem neodbočoval nikde jsem nezastavoval a moře v nedohlednu.

Pokracovani do Buenos aires a test o preziti na plazy

Po překonání několika překážek na cestě bez vody a bez jídla jsem se dostal na svou vytouženou pláž a liboval si že jsem si našel v mé situaci čas taky na trochu zábavy.Hned jsem šel rozdělat stan a lokalizovat rezervoáry s kterého můžu čerpat vodu od když nic nenajdu pořád můžu přečkat jednu noc a pokusit se nějakou vodu destilovat z moře nebo roslin.Naštěstí po takovém mohutném dešti byli kaluže všude kolem a to mi usnadnilo práci a teď jen najít nějaké jídlo.Další 3 dny jsem si užíval slunce,mořských plodu a jen udržoval denní rutinu,voda,jídlo,oheň.Mořský odliv mě usnadnil cestu na konci pláže přes jeskyně kde jsem na druhé straně našel obrovské množství mušlí a chaluh.Tak si sedím třetí den u ohně a libuji si na svůj podvečerní úlovek mušlí v polívce kterou jsem si vyvařoval v plechovce od limonády.Najednou vlna studeného počasí sfoukla věci okolo ohně a prudce se sní ochladilo.Vítr nabíral pořád na síle až na 160km v hodině což to už jsem ležel ve stanu a dělal vše proto abych se udržel od zimy a od zboření stanu který i tak vlál v horizontální poloze.Připadal jsem si jak když skočím do pláštěnky a lehnu si v ní na pláž.Za zády proti větru jsem měl batoh jako závětří což mi náramně pomohlo držet tělo od větru a tím i prochlazením.Můj boj pokračoval asi dalších 30 h.Upadl jsem vyčerpáním do spánku.Probouzím se obličejem na mokré zemi ve stanu a vidím jedním okem na zemi malí světelný paprsek od slunka který se prodíral mezi korunami zátiší stromečku mezi kterými jsem měl postavený stan.Jak když do mě střelí vyběhnu ze stanu a začnu se hluboce smát.Sluníčko se prodíralo mezi mračny.Bylo to znamení vítězství a já si ho užíval.

Po bouři jsem šel na vodu poopravil škody a šel jsem další noc spát.Ráno jsem byl slabý a rozhodnutý odejít.Potkal jsem nějaké lidi na pláži co mi řekli že most už je opravený a road 3 je zase otevřená.Okamžitě jsem vše zabalil a už jsem byl zase na cestě k silnici zpět k benzínce.Tam jsem čekal asi 7 h pak mě vzal nějaký chlápek pár kilometrů .Další den jsem měl asi 6 aut.Pořád mě někdo něco dával. Jídlo a pití a i dokonce peníze na vlak.Nakonec večer se mi odměnil nádherným západem u jezera kde jsem chytl asi 50km od Bahia Blanca kamionistu co mě vzal na benzínku.Zaplatil mi večeři a sprchu kterou jsem si užil s nádherně horkou vodou což ostatním kamionistum to tak horké nepřipadalo,rozmazlenci.Asi hodinu nato jsem na odpočívadle potkal nějakou rodinku z Buenos Aires co tam byl mladík a jeho otec na montáži.Tak jsem se s nimi dal do řeči a oni mě pozvali k nim na hostinu co si šli vařit na hořáku vedle auta.Rozložil jsem stan a šel spat na parkovišti na periferii města.Poprvé co jsem spal tak blízko města.Každý posledních 100km mě strašil jak je Buenos Aires nebezpečné tak jsem byl trochu přecitlivělí.Já měl už domluvený couchsurfing kterému jsem se z pláže neozval přes 6 dní tak doufám že si to jen nerozmyslel ale nato bude čas další den.Zítra bude priorita najít pro změnu vody internet,vlak a dostat se do Buenos Aires.Na internetu bylo vše v pořádku.Vlak odjížděl v 7 večer a já si doplatil jen cca 40 procent na lístek protože mi ostatní dávali peníze na cestě sem.Ležel jsem na nástupišti na sluníčku.Přišel na mě hlad tak jsem našel malí obchůdek kousek za nádražím kde majitelka měla v obchodě ptáčka o kterého se starala a malého pejska.Dali jsme se do řeči a dala mi celou igelitku ovoce,napustil jsem si u ní ještě vodu a večer odjel šíleným vlakem do Buenos Aires kde jsem šel podle instrukcí hromadnou dopravou kterou jsem měl taky zadarmo.Totiž řidič autobusu nějak nechtěl peníze jak mě vyděl a už jsem si dával sprchu u svého hostitele který mi dal peníze na jídlo a řekl bud tu jako doma.Za 2 dny nato jsem si našel už i práci a teď jen něco našetřit a hurá na další expedici jižní Amerikou

Buenos Aires

asi Po 5ti týdnech jsem dopracoval v restauraci a našel dobrovolnické práce v hostelu Ostinatto v San Telmo.Měl jsem tak snídaně a 10 procent co jsem vydělal z páce na baru a tak mi to vyneslo víc než dřít každý den v restauraci kde mi začali dávat víc a víc práce a sami nedělali nic.Zkoušel jsem ještě jednu sushi restauraci ale to bylo stejné nemluvě o tom že sushi vydělí z rychlíku.No moje práce na Ostinatto hostelu byla asi to nejlepší co jsem kdy z dobrovolnických prací zatím měl.Horká voda každý den,teplo v pokoji,internet a snídaně mě krásně rozmazlovali.Přijela moje přítelkyně pro kterou se tam taky našla práce a už jsme si mohly užívat krásy města Buenos Aires.Nejkrásnější místo co se mi líbilo byl hřbitov v Recoletta.Chodil jsem do posilovny na ulici,přibral pár kilo,učil se místní kulturu,jídlo a měl jsem pohodu a klid.Jenže je to jen město a začínala mě chybět moje pláž z Peninsula Valdéz a trochu toho dobrodružství.Čas v Buenos Aires jsem pak věnoval přepisování stránek a přemýšlením o dalších krocích které už nebudu šlapat osamotě.Majitel Ostinatto mě nabídl že jeho známí má v Brazílii kamaráda co má hostel který je pátý nejlepší ve státu.Rozhodli jsme se omrknout Florianopolis a jen tak pro štěstí jsme obeslali ještě nějaké emaily sami nezávazně.rozloučili jsme se a už jsme seděli v autobusu na periférii Buenos Aires na stopa k vodopádům Iguazu.