Tumbes nic speciální na tomhle pohraničním městě.Hromada písku,budov,armádní policie.Už po příjezdu našeho autobusu ve 4 ráno nás nikdo nechtěl pustit ven dokud nás nevyzvednou z autobusáku,kde jsme nakonec přespali na zemi a ráno pokračovaly dále na jih.Po pár hodinách čekání jsme se dostali do Mankory město malé ale zato plné turistu.Byla to naše šance na přežití.Tady by  jsme nějakou práci našli ale nechtělo se nám čekat na naše legendární město.Vydali jsme to přímo na periferii města Piura ale tentokrát směrem ne na jih ale na východ směrem do jungle nás napadlo zkusit Ayahuasku ale z plánu zešlo nikdo nás nevzal a tak jsme šli o půlnoci zpět do Piury a na autobus do Limy.Teď když se nato dívám zpětně a také co jsem v Limě vyděl fotky z Amazonie ale zase teď jsem daleko zkušenější v cestování a jazyce takže jungle si počká vše má svůj čas.V Limě přenocovali v moderním centru Miraflores a ráno pokračovali na periferii kde jsme čekali na naše další dobrodružství.V Limě jsem měl kamaráda u kterého jsme měli přespat ale po čekání v Mc donaldu do pul noci z toho zešlo.Pokračujeme dále směr jih par kilometru před Icou přenocujeme.Druhý den přejíždíme Ica,NASCA

a rozdělujeme se protože auto mělo jen jedno místo.Po 40ti minutách stopnu pomalý kamion který mě vyveze po klikaté cestě až nad mraky do městečka Puquio asi 3200m.n.m okolo 11 večer a bral jsem si autobus už přímo do Cusca,za 50 soles protože hostel stal 30,Přes noc jsem dorazil a vítejte CUSCO  Říše  Inků.

PERU            Říše Inků     1438-1532

před Cuscem

na stopa do Cusca

Cusco

Anton přijel do Cusca později o dva dny a za týden jsme našli dobrovolnické práce.Já v kuchyni a Anton na recepci ve stejném hostelu a já ještě vypomáhal v jedné restauraci.Asi po třech týdnech přišla naše chvíle potom co Anton měl jednu nechtěnou potyčku se zákazníkem musel odejít a tak jsme vše zabalili,mrkly na mapu a vyrazili přes hory směrem k Mach Pichu.

Salkantay Trek

naše první noc

v táboře pod Salkantay

hygiena musí být

Anton nabýrá naši vodu

už se nám otevírá výhled

posledních pár metru

Done

kroksy

v jungly u vody

po ceste byla zpousta ovoce jahod a avokado tak jsme si udělaly

AGUA CALIENTE

padaci most inku

happy man

Po pár problémech v hlavním městě Inků jsme vzali autobus a odjeli do blízkého městečka v horách Mollepata.Od tam jsme postupovaly dále nahoru s plnou polní.Myslel jsem tedy že to bude rozhodne snadnější,asi plná polní nebo jsem se špatně vyspal,každopádně jsem zatínal zuby jak se dalo a i přes vše jsem bojoval z převýšením docela tvrdým způsobem a moje cesta se pro mě stala rozhodne nepohodlná.Hlavně že jsme zato nemusely platit až na naše jídlo,pět konserv sardinek,chleba,nějaká čokoláda,černá sodovka pro plno cukru a ještě tedy vše táhly na zádech.

První noc jsme přenocovali kousek za městečkem a ráno s požehnáním na cestu od majitele pozemku jsme zase pokračovaly tedy aspoň já těží nahoru.Funěl jsem prskal jsem a bylo to horší a horší.Po cestě mimochodem která byla jak z pohádky se mě udělaly puchýře na patách a musel jsem přehodit na kroksy s kterými jsem šmatlal ještě dalších 10dní.Utábořily jsme se v základním tábore kde byli všichni z cestovek a jejich nosiči s oslíky.Po cestě jsme zažili mnoho dobrodružství a převýšení sedla pod horou Salkantay bylo fenomenální.Voda kterou jsem bral z místních říček co protékali při cestě v azurovém nádechu byla asi to nejlepší co jsem kdy kde pil.Krajina se začala za sedlem měnit z hor na prales v kterém jsem stál jak zmokla opice pod stromem někde na vrcholku strmého kopce a Stracený přišel ke mě kun a stál tam se mnou.Moje promoklé věci,zima na kost,kroksi na nohách v hromadě bláta a Koníkovými oči co neverícně na mě koukali se mi obměnil výhled z kopce na který jsem zabloudil potom co jsem si snažil usnadnit cestu a nejít tam kde všichni turisti který totálně rozšlapaly hlavni cestu.

Doškrábal jsem se v noci do posledního tábora kde jsme dostali možnost tábořit zadarmo na místě kde spaly celé expedice.Ráno expediční skupina opustila kemp a my se pustili do vysoušení našich mokrých věcí hned jak se v údolí objevilo sluníčko.Dále pokračujeme chůzí přes deset hodin a konečně dorážíme do hydraelektry kde jsme hned vedle kolejí,7km od Machu Pichu zbudovali náš tábor a šli odpočívat.Mohu říct že moje tělo cítilo každičký sval a moje žabky kroksy jsou neodpružené takže moje okostice na píšťalách proste moje nohy byli nepoužitelné.Druhý den jsem v bolestech dolezl do Aqua Caliente a ubytovali jsme se v hostelu protože jsme byli na cestě už pět dnu a sprcha byla potřeba.Druhý den jsme zakoupili lístky a vyrazili na finále.Přes bolest jsem se škrábal do kopce a konečně je to tady,výhled byl neuvěřitelně krásný z jedné strany legendárního města na Hory se zasněženými vrcholky a druhy zase do jungle.Pro mě jako Evropana prostě ráj.

Naštěstí mě vyhodili z hostelu potom co jsem jim odmítl dělat víc a víc a ještě víc hodin za neplacené dobrovolnické práce bez jídla a v místnosti kde nebylo topení a netekla teplá voda.Ocitl jsem se na ulici.Putoval jsem se rozloučit s Antonem který stejně odlétal do USA a pracoval ve vedlejším hostelu.Pochopil moji situaci a já jsem si to jak suverén kráčel přes celí město až na periférii kde jsem s překrásným výhledem na hory snažil uskutečnit můj nový Project 5000km of Adventure kde jsem ještě netušil že se protáhne na daleko vice než 5000 ale to jsem v té době jako nezkušený Evropan nemel ani ponětí jak se dá doopravdy cestovat, bez cestovky,kamarádu,peněz a vedení co přinese další den.

Děkuji za návštěvu mých stránek zbytek moje cesta pokračuje na stránce 5000km of Adventurea nezapomeňte žijeme jenom jednou s pozdravem...